2012. július 11., szerda

Hargitai túra triatlonozóknak

A hétvégén egy kerti partizás alkalmával (vagyis kerti parti lett volna, ha el nem kezd esni az eső) Kacsó Zoli barátom éppen arról számolt be, hogy egy újabb agyament ötletüknél fogva beneveztek Lukival egy triatlon versenyre. Nem is akármilyen, hanem az extrémebb fajtára. Mivel erre készülni is kellene (határozták el), gyorsan kitekertek a Hargitára. Mivel ez sem volt elég, visszafele új utat kalandot kerestek, ahol tévelygésükkel egy fincsi hargitai bringás túraútvonalát rajzolták ki.
Katt a képre, hogy nagyobb legyen.
A bicózásra így emlékszik Kacsó:

"Lukival a jövő hétvégi Szent Anna tónál rendezett extrém triatlonra készülve döntöttünk úgy, hogy, ha már Ivóban töltjük a hétvégét, edzésként tekerjünk ki a Madarasi Hargitára. Péntek délután bringáztunk ki Ivóba Udvarhelyről, a 25 km-es utat 3 szakaszból tettük meg, viszonylag erős tempóban.
Szombaton negyed 10-kor indultunk neki a Madarasi Hargitának, ami a háztól 12.5 km, ebből 10 km murva és hegymenet. Néhány frissítéssel és pihenővel ki is értünk a tetőre, ahol beburkoltunk 1-1 adag salátát, csokit meg kólát és a csúcsfotókat is elkészítettük szkeptikus barátunknak. Eközben beszélgetésbe kezdtünk a Súgó Panzió és a sípályák üzemeltetőjével, aki két alternatív útvonalat is ajánlott a downhillhez, mi pedig igazi kalandorok módjára a járt utat a járatlanért el is hagytuk…
A ‘’Perfekt villánál’’ tértünk jobbra és nagy meglepetésünkre lejtmenet helyett újból felfele tartott az utunk. Hogy még érdekesebb legyen, egy 15 perces égi áldás is megtalált, amit egy fa alatt meghúzódva vészeltünk át, viszont a kövek és a növényzet vizes lett, megnehezítve a dolgunkat. A térképen Széles útként jelölt rész 3 méter széles, 60 %-os ereszkedő telis-tele ököl nagyságú kövekkel, amit a motorosok forgattak ki. Perecelés nélkül, szerencsésen beérkeztünk a Csíkmadarasi útba, a Kokojzás névvel illetett szakaszon megint hegynek fel tekertünk 4 km-t. Itt találtunk egy táblát, amin ez állt: Ivó 20 km. Megrökönyödésünket az csillapította, hogy innen következett a tényleges downhill és a merészségünket próbára tevő csapatás.  9 km-t tettünk meg, amikor a bringám hátsó kereke defektet kapott. Pót belső hiányában hiányában az út maradék része már nem volt annyira izgalmas.
Ami  egy  félórás ereszkedésnek indult, egy őrült hajtásnak a házig, ahelyette egy kínkeserves terepezés lett záporral, defekttel, viszont egy nagyszerű élménnyel gazdagodtunk és triatlonra való felkészülésünket is nagyban elősegítette.
Időben így alakult a túra: 9:15 indulás -> 11:40 Madarasi Hargita ->12:20 ‘’ereszkedés’’ megkezdése ->13:00 zápor ->15:05 érkezés a házhoz -> kb 6 óra.
Kilométerben 12.5 a Madarasi Hargita, 11 km-t jöttünk a Csíkmadarast Ivóval összekötő úton, körülbelül 5-8 km közötti távot tettünk meg a Perfekt villától a Csíkmadarasi útig ->kb 30 km."

Reméljük a triatlon is élménygazdag, de defektmentese lesz. Kitartást és várjuk a beszámolót :)