2014. április 5., szombat

Csendőrök és rendőrök ügyeltek ránk a mai bringázáson

Fotó: Barcsa István
Nem voltuk restek, mi is kitekertünk a szombat délelőtti közös biciklizésre. A közös tekerés célja a mozgásra és az egészséges életre való figyelem felhívása volt. Nekünk mindemellett jó kis napindító családi programnak mutatkozott, ami számunkra hamarabb kezdődött, mint a meghirdetett 11 óra. Még keréknyomást kellett ellenőrizni a bringán, plusz a beragadt váltót is meg kellett csinálni. Még hátra volt az utánfutó beüzemelése s tesztelése, hogy a két gyerek, hogy viseli, ugyanis a kisebbiknek első útja volt. Az ilyenkor szokásos tökölődés s vele járó szentségelést letudva 11 óra előtt pár perccel meg is jelentünk a régi mozi előtt téren. A szervezők, akik jelen esetben a Hargita Megyei Csendőr-felügyelőség és a Romániai Kerékpáros Szövetség volt méltatlanul gyengécske hírverést csinált az eseménynek, de még így is 130 körüli volt a megjelent biciklisek száma (a résztvevők számáról szóló információt Szász Csaba újságírótól kaptam, aki maga számolta össze, így elfogadom annak hitelességét). Nagyjából tíz perccel a meghirdetett időpont után rendőri felvezetéssel el is indult a tömeg. A Kossuth Lajos utcán feltekertünk a központba, majd a református templomot megkerülve a Városháza téren visszafordultunk, ahonnan egyenesen a Tamási Áron utcát céloztuk meg. A városhatárba a rendőrség lezárta a teljes forgalmat, amíg minden résztvevő biztonságosan rá nem tért a külön aszfaltcsíkon futó biciklis útra. Ezt nem tartottam, annyira jó ötletnek az utánfutóval, de végül gond nélkül értük el az bicikliút végét. Itt kisebb pihenő mellett bevártunk mindenkit, majd az érkezési útvonalon indultunk vissza. Elől rendőr autó, hátul a csendőrök kocsija biztosított a menetoszlopot, amíg a város területén minden kereszteződést rendőr vagy csendőr felügyelte, hogy ne zavarjanak meg az autósok, így gond nélkül haladhatunk a menetirányú teljes sávon. A régi mozi előtti térre visszaérve a szervezők üdítőt és csokit osztottak ki a résztvevőknek, és mindenki kapott egy névre szóló emléklapot.

Az ilyen szervezett biciklis felvonulásokon igazából azt szeretem, hogy ha csak egy ilyen rövid időre is, de végre nekünk bicikliseknek van elsőbbségünk, amit meg is kapunk (!). Köszönet a szervezőknek a szombat délelőtti programért, remélem ezek az akciók rendszeressé válnak és kellő figyelmet fordítanak a meghirdetésére is. Jó kis közös tekerés volt.

Az eseményről többet mondanak Barcsa István fotói, amiket a Bringázók blogja Facebookoldalán nézhettek meg. Lehet tag-elni, osztani, lájkolni.