2015. április 23., csütörtök

Ledrónozzák Udvarhelyen a bicikliseket

Néhány hete leültünk páran beszélgetni, hogy egyre inkább itt a biciklis szezon, ezért illene valamit szervezzünk a témában. Ötleteltünk mindenfélén, sokat a szűkös határidő miatt kellett elvessünk, de volt amihez úgy éreztünk nincs elég kapacitásunk.

Végül úgy döntöttünk, mostani akcióknak teljesen pozitív üzenetet adunk. Nem követelünk bicikliutat, nem kérünk jobb feltételeket, hanem csak egyszerűen a biciklizésért, a biciklisekért tekerünk. A biciklisek többsége ősszel elteszi a bringáját és csak tavasszal ül rá újból. Ebben, az akár öt hónapos időszakban az autósok teljesen elszoknak a jelenlétüktől, így tavasszal, amikor hirtelen újból ellepik az utakat bringások, sajnos gyakoriak a balesetek. De nem csak az autós, a biciklis reflexei, erőnléte is kicsit leül a téli pihenőn, így gyakran a bringás is vétkezik. Valljuk be mindegy ki a hibás, legtöbbször borítékolható, hogy ki húzza a rövidebbet.

Április 24-én pénteken egy közös tekeréssel szeretnénk felhívni az autósok figyelmét, hogy megkezdődött a szezon és egyre több kerékpáros fog megjelenni a forgalomban, ezért vigyázzunk egymásra.

A közös tekerést egy igazán új próbálkozással szeretnénk még izgalmasabbá tenni, ugyanis a felvonulás végén a városi stadionhoz érkeznénk, ahol a pályán biciklis emberekből megformálnánk a „Szeretem a biciklim” ikonikus jelképeit.

Hogy sikerüljön az akció, számítunk a te jelenlétedre is. Pénteken 17 órakor a Márton Áron (Patkó) téren találkozunk, ahonnan a Kőkereszt tér irányában a Bethlen Gábor utcán indulunk el. A kórházhoz érve a Villanytelepi utcán folytatjuk utunk, a Küküllő szálloda mögött a Sziget, majd az 1918. december 1. utcán megyünk az új körforgalomig, ahol visszafordulunk a központ fele és a II. Rákóczi Ferenc, illetve Kossuth Lajos utcán egészen a Városháza térig megyünk. A polgármesteri hivatal épülete előtt elhaladva a városi stadionhoz pedálozunk, ahol megformáljuk az említett feliratot.

Hogy teljes biztonságban haladjanak a kerékpárosok, egy rendőrautó vezeti majd a menetoszlopot, a főbb útkereszteződéseknél szervezők állanak és biztosítják azt, illetve jelen lesznek a helyi rendőrség emberei is.

Hajdu Levente drónnal fogja filmezni a magasból, amint kirajzolódik a pályán a felírat, majd elkészíti a csoportképet, amiről nem lenne jó ha lemaradnál.

Az eseményről több infót megtudhatsz a Szekler Teker csoport Facebook oldalán, ha jössz jelezheted az esemény FB event-jén, ezzel is segítve a szervezők munkáját. Ugyanitt találsz rengeteg profilképet is, ami az eseményhez kapcsolódik, használ őket bátran. Ezek, illetve az esemény arculata Kiss Emőke keze munkáját dicsérik.

Ha kérdésed van ne tartsd vissza, kérdezz itt vagy a FB bátran.

A felvonulás egy teljesen civil kezdeményezés, amelyet a Bringázz Udvarhely! mozgalom és a Szekler Teker baráti csoport szervez Székelyudvarhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának partnerségében.