2015. március 3., kedd

Seggbetörős szezonkezdés

Hiába havazik a szezont visszafordíthatatlanul megkezdtem. És te? Jó, tudom van akinek egész évben szezon van, mivel abba sem hagyta így el sem kell kezdenie. Én sajnos nem tartozom közéjük, így idén először került elő a canga.

Mivel terepen még megy a sárgyúrás úgy döntöttem az első egy laza aszfaltkőr lesz. Amolyan seggbetörős tavaszi tekerés. Az ősszel letett városi suhanóra esett a választás, azzal indultam neki a vasárnapi borús időjárásban. Némi aggodalomra adott okot, hogy a '80-'90-es évekből származó bringának, amit tavalyelőtt újítottam fel, elpattant egy küllője a téli pihenő alatt. Elfáradhatott, mint a pedál, amit egy zakózás kíséretében a nyáron téptem le. A felni különösebben nem vert és csereküllő hiányában „lebegő” küllővel indutam neki az ötven kilométeres körnek.

16 C fok körüli hőmérsékletet mutatott a hőmérő, de amikor a felhők mögé bújt a nap, biza jól esett a hosszú ujjú felszerelés, egyszer sem éreztem, hogy melegem lenne.

A Szejke felől hagytam el a várost, majd Szentléleknél Malomfalva fele tértem. A Nyikó mentén csendes vasárnapi forgalom volt, így mondhatni zavartalanul peregtek a kilométerek. Első idei tekeréshez képest meglepően jól ment. Sőt nemcsak Keresztúr volt meg kényelmesen, hanem a Kisgalambfalva és Nagygalambfalva közti emelkedő is kiment szinte magától. A reggelire elfogyasztott cukros-csokis-fahéjas tejbegríz a décsfalvi emelkedőik volt elég. Ott úgy kiment belőlem az erő, hogy az utolsó pár méteren már csak a lendület mentett meg a teljes megállástól. A combjaim égtek, a lábaim elnehezedtek s nagyjából nem volt kedvem még levegőt sem venni, bár ennek ellenére elég szaporán kapkodtam.

Innen már próbáltam minden lendületet kihasználva, az erőmmel a lehető legjobban gazdálkodni. Erre szükség is volt, mert minden enyhe emelkedőt megéreztem. Elfáradva, megéhezve, feltört hátsóval, de mégis boldogan fordultam be a tömbház elé.

A 2015-ös szezon megkezdve, az első ötvenes kipiálva.

Mért adatok:
Megtett táv: 51.28 km
Idő: 1 óra 59 perc 57 mp
Átlag sebesség: 25.56 km/h
Max. sebesség: 51.26
Max. pulzus:186
Átlag pulzus: 160

Elégetett kalória: 1933 kcal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése